Subject: FW: Sideprojekti kooskõlastamine - Roobuka küla, Saku vald, Harjumaa
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 16 Apr 2025 13:13:33 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/25/4401-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kristjan Toro <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 16, 2025 1:11 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastamine - Roobuka küla, Saku vald,
Harjumaa

Tere

Saadan korrigeeritud projekti kooskõlastamiseks.

Mõned täpsustused sideprojekti kohta:

*	Liitumispunktide all mõeldakse seda, et multitoru ots suletakse
hermeetiliselt ja jäetakse kinnistu sisse, kui klient soovib liituda, siis
ehitatakse välja see. Transpordiameti maa peale liitumispunkte ei jäeta.
*	Ristumine km 6,30 projektlahendus muutus seoses Vee valdaja (AS
Saku Maja) tingimustega.
*	Hageri tee 17 juures puurimissügavus lisatud min. 2,2 m. Teie
soovitud trassi moodi jääb erakinnistu piirid ette, seetõttu jätsin hetkel
sidetrassi paiknema olemasoleva sidetrassi kõrvale.
*	Hageri tee 15 puurimisel puuritakse otse kliendi erakinnistule,
kraavis sidetrassi väljavõted ei toimu.
*	Seletuskiri täiendatud

Projekt lisatud manusesse koos vajalikke dokumentidega.

Lugupidamisega

Kristjan Toro

Välisvõrkude projekteerija
Tel: +372 5360 2611

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 14, 2025 2:44 PM
To: Kristjan Toro <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastamine - Roobuka küla, Saku vald,
Harjumaa

Teie 19.03.2025

Meie 14.0.2025 nr 7.1-2/25/4401-2

Kristjan Toro

ITK Inseneribüroo OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

19.03.2025 esitasite taotluse kooskõlastada sideprojekt „Roobuka küla
sidetrassid“, projekteerija ITK Inseneribüroo OÜ, töö nr 23026 (edaspidi
Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11240 Tõdva-Hageri tee km
6,20-6,72 teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud Transpordiameti juhendiga:
<https://www.transpordiamet.ee/media/2763/download> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel ning me ei pea võimalikuks esitatud
Projekti kooskõlastada.

Projekti materjalide korrigeerimisel tagada vastavus Transpordiameti
juhendile ning nõuetele, muuhulgas viitame alljärgnevatele
mittevastavustele:

*	Palume esitada asendiplaanid ka pdf kujul.

*	Liitumispunktid/liitumiskapid palume rajada väljapoole riigitee
maaüksust. Palume kajastada ka vastavalt asendiplaanil, et oleks näha,
kuhu täpselt liitumispunkt rajatakse. Kajastada asendiplaanil kappide
tegelikud kontuurid/asukohad.

*	Asendiplaanil palume kajastada ristumisel km 6,30 puurimise alguse
ja lõpu kaevik.

Lisaks palume kajastada ristmevälja joonisel ka sademevee truup/toru, mis
kajastub ka asendiplaanil.

*	Ristmevälja joonistel palume kajastada ka min sügavuse andmed
1,5m, riigitee maaüksuste piiril antud asukohtades.

*	Ristumisel kraaviga, kraavi põhjast min sügavus 1,0m, Antud
asukohas ilmselt pole sügavus piisav.

*	Antud asukohas on side maakaabelliin truubile liiga lähedal ning
seega tuleb sidetrass rajada truubi põhjast min 1,0m sügavamale antud
piirkonnas.

Vastav info kajastada ka asendiplaanil nn noolega kastis (kajastada ka
sidetrassi abs kõrgus).

*	Palume täpsustada antud viite asukohta. Tundub, et viide on
nihkes.

*	Antud asukohas side maakaabeliini paiknemine ei vasta nõuetele
ning seega palume nihutada antud lõigus side maakaabelliini paiknemist
riigiteest eemale (punane kontuur). Lisaks palume rajada antud lõigus side
maakaabelliin min 2,2m sügavusele.

*	Asendiplaani joonisel näidata avatud kaevikute kaugused kraavi
välisnõlvast. Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud
kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude
täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

Palume nihutada kaeviku paiknemist väljapoole riigitee maaüksust. Hetkel
paikneb kaevik kraavis ja ei vasta nõuetele.

*	Projekti materjalidest puudub katete taastamise osa (katete
taastamise ulatus asendiplaanil).

*	Palume seletuskirjas kajastada ka, et side maakaabelliini rajamise
vähimsügavus riigitee katte ja mulde all on 1,5m. Sealhulgas vähim sügavus
riigitee maaüksusel paiknevate mahasõitude ning kergliiklusteede all on
vähim sügavus 1,5m.

*	Palume IKÕ plaanil POS 3 kajastada asendiplaanil ka riigitee
maaüksuse katastri nimetus ja nr

Juhime tähelepanu, et käesolevas kirjas esitatud tähelepanekute loetelu ei
ole lõplik ning materjalide esitamisel võib märkuseid ning asjaolusid
lisanduda.

Palume arvestada projekti koostamisel Transpordiameti juhendiga:
<https://www.transpordiamet.ee/media/2763/download> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel.

Korrigeeritud materjalid palume esitada kooskõlastamiseks, kas minu
e-mailile või aadressile  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kristjan Toro <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 19, 2025 10:25 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Sideprojekti kooskõlastamine - Roobuka küla, Saku vald, Harjumaa

Tere

Vastavalt Rednet OÜ tellimusele koostab ITK Inseneribüroo ,,Roobuka küla
sidetrassid” sideprojekti.

Palume Transpordiameti kooskõlastust projekti, vastavad materjalid lisatud
manusesse.

Lugupidamisega

Kristjan Toro

Välisvõrkude projekteerija
Tel: +372 5360 2611

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.